Hemtjänst – vår passion

Livea tänker skapa Sveriges bästa hemtjänst. Detta kommer att bli möjligt genom en handplockad personal med ett stort intresse för sitt yrke, rätt känsla, utbildning och erfarenhet. Schemat planeras noggrant så att det är möjligt för samma personal att komma till dig i så hög utsträckning som möjligt.

Livea har lång erfarenhet av att bygga upp en fungerande hemtjänstverksamhet och har en mycket kompetent personalgrupp. Vi vet att medarbetare som ses, uppskattas och tillåts växa gör ett engagerat arbete. Vi tillämpar det nya och goda ledarskapet som gör att våra medarbetare trivs, utvecklas och stannar hos oss.

Hemtjänst med hög ambition

Livea Hemtjänsts ledord är: ”Med hjärta och hög kompetens gör vi verklighet av de vackra orden”. Genom att måna om våra medarbetare, erbjuda goda villkor och växande i arbetet läggs grunden för att ge bästa tänkbara vård och omsorg till dig som kund. På det här sättet blir vi en attraktiv arbetsgivare och hos oss vill man arbeta. Det kommer du som kund att märka.

Det är lätt att välja eller byta till Livea som hemtjänstutförare

Längtar du efter en suverän hemtjänstutförare? Då har du kommit rätt! Livea ger dig en hemtjänst som till och med överstiger dina förväntningar. För mer information tveka inte att kontakta vår verksamhetschef Annika Nilsson 0709-907223 så får du hjälp hela vägen. Våra tjänster inkluderar även avlösarservice och ledsagning.

Vi finns nära dig i trevliga och generösa lokaler på Nybrogatan 34 dit du och dina anhöriga har möjlighet att komma och besöka oss och där personalen också utgår ifrån.

Små personalgrupper

Det är ett krav från Äldrenämnden i Stockholms stad på oss utförare av hemtjänst att organisera verksamheten så att så få personer som möjligt deltar i omvårdnaden av dig. Livea Hemtjänst har en hög ambition när det gäller arbetet med schemaläggning då planeringen är a och o för att uppnå en väl fungerande och personlig hemtjänst. Att arbeta på Livea Hemtjänst är attraktivt vilket i sig lägger en god grund. Du kommer att märka att personalens trivs hos oss på Livea Hemtjänst och därför stannar de. När du som kund har valt Livea som hemtjänstutförare påbörjas ett noggrant arbete med att välja rätt personal med rätt egenskaper och intressen för just dig och dina behov.

Ökat inflytande för dig som kund

Äldrenämnden har fattat beslut om utveckling av hemtjänsten i Stockholms stad där de övergripande målen är att öka den enskildes inflytande och att öka handlingsfriheten för hemtjänstpersonalen att tillmötesgå den enskildes dagsaktuella behov. Detta beslut är helt i linje med Livea Hemtjänst arbetssätt. För dig innebär det att du får en mycket större frihet att bestämma över din vardag.

Guldkantstjänster

Så länge du vill så kan du. Se fliken "Guldkant" och se ett axplock av det vi kan göra för dig.

Trivselträffar

Vi träffas regelbundet i vår lokal på Nybrogatan 34 dit kunder, medarbetare och anhöriga är välkomna att umgås över nybryggt kaffe och hembakat bröd, ibland till Pias pianomusik. Vill vi så sjunger vi en sång. Håll utkik under Nyheter  där information om trivselträffarna kommer upp.

Tilläggstjänster

Vi utför hushållsnära tjänster som t ex städning, promenader, tvätt och strykning, högläsning, administrativ hjälp mm Allt detta ger rätt till RUT-avdrag och kostnaden efter avdrag är 200 kr/tim. Vi utför också tjänster som inte ger rätt till RUT-avdrag, t ex sällskap till teater- och konsertbesök eller om du har andra önskemål till ett pris av 350 kr/tim inkl moms. Vi är flexibla och försöker alltid hitta bra lösningar. 

Kontakt

Vill du veta mer om Liveas verksamheter kontakta:    
Verksamhetschef Annika Nilsson, 0709-90 72 23